Exabytes Cloud Hosting

snow effect

Friday 24 June 2011

mengapakah kaum ladies takut dengan gemok?

ngeee...

gemok..satu perkataan yang bisa membuatkan kaum ladies menjadi tekanan emosi..
kenapa kenapa kenapa takut dengan gemok?

hina sangat ke gemok tu?

kadang kadang orang boleh jadi sensitif bila disebut gemok..

org gemok tak comey ke? comey laaaa... kiut...

situasi pertama : orang yang dah dilahirkan gemok yang mungkin disebabkan keturunan ke apa meraka tak mintak untuk jadi macam tu..dan aku rasa orang gemok ni lebih baik hati daripada mereka meraka mereka yang terperasan cantik.. kenapa? cantik sgt ke? kat mana cantiknya tu? tang mekap? tang baju yang terdedah? tang bulu mata pelesu? huh..

situasi kedua : orang yang mudah merasakan ianya gemok..padahal takde lah gemok sangat pun..keadaan mcm ni boleh buat orang/teman/kawan/bf buhsan..yerlah.. dah setiap masa  tanya orang/teman/kawan/bf nya tu.. eh! gemok tak aku pakai baju ni? ko nampak aku besar tak pakai mcm ni.. corak macam ni ok tak dengan aku? tu situasi dengan kawan..
kalu dengan bf pulak..sayang.. ai taknak lah makan ini itu.. nanti i gemok..dah tak cantik.. sayang..kita minum jer lah ek..ai tgh diet ni.. sayang.. tak jadi lah kita detim hari ni ek..ai rasa malu lah nak keluar..rasa macam dah gemok *sambil nangis nangis T_T*

apa pun keadaan kita, rupa kita..tapi itu lah kita.. lakukan lah yang terbaik untuk diri kita.. kalu merasakan diri kita gemok dan tak mahu dihina dicaci.. so ladies mulakan hari anda dengan sihat.. ambik pemakanan yang sihat, hidup secara sihat macam jogging 2kali seminggu atau jalan jalan kat taman dengan pakaian sukan..jalan jalan keliling rumah.. atau cuba berbakti dengan tanah tanah yang penuh dengan lalang lalang kat kawasan rumah kita tu..tanam pokok lada ke tanam pokok bunga ke..ada jugak hasilnya..tak kesah lah buat apa pun asalkan berpeluh.. kesannya mungkin lambat tapi itu lebih baik daripada kita mengambil ubat ubat kurus yang mungkin ada kesannya atas tubuh badan kita.. lagi pulak jimat duit.. daripada berhabis duit gaji untuk beli produk produk pelangsingan badan yang belum tentu sesuai dan berkesan dengan tubuh badan kita..

kau takpe lah..dah tubuh kau cantik..slim tak payah diet..makan banyak mana pun tapi still maintain..
ermm memang patut berbangga sebab boleh makan apa saja, bila bila masa saja waloupun pukul3-4pagi tapi macamana pulak dengan pengambilan makanan dia?sihat ke? tambah pulak minum ais pagi pagi buta, tiap tiap hari... so?? *sambil garu kepala yang tak gatal*

untuk menjadi yang terbaik bukan dengan memiliki yang terbaik tetapi berbuat yang terbaik dengan apa yang kita miliki..

berminat dengan SamsungGalaxyS2 yang terbaru? sila ke sini untuk mengetahui dengan lebih lanjut ;)....

thank you 4 reading

2 comments:

  1. dok gemuk,berisi je ckit....<3

    ReplyDelete
  2. huhu..berisi pun kalu sehat takpe.. jangan berpenyakit.. :D

    ReplyDelete

orang bergosip