Exabytes Cloud Hosting

snow effect

Wednesday 24 August 2011

dugaan bulan poce

Assalamualaikum..

selamat berpoce sumenya untuk hari yang ke 24.. Alhamdulillah

untuk yang tak poce tu selamat makan lah ek.. tapi jangan lah pulak makan kat depan orang poce poce ni ek.. tak baik....

erm.. adalah kes ni yang aku heran sikit lah.. tak banyak pun.. kadang kepala aku jenuh jugak nak mikir nya kes ni... lelaki membeli makanan waktu tengahari..


kalu lah lelaki tu berumur dalam lingkungan 30-an tu boleh consider lah kan..mungkin diaorang beli kuey atau nasi untuk bawa balik ke anak anak kat rumah.. mungkin si emak nya tak masak tengahari kan so senang beli jer lah kan kan kan...


tapi yang aku sikit musykil nya ni.. kenapa lelaki yang muda muda tu beli nasi di waktu tengahari? haaaa.... apa alasan nya ek? aku bukannya nak ambik tau sangat cuma aku terfikir fikir apa alasan disebalik perbuatannya tu..bukannya sebungkus dibelinya... nak 3-4bungkus jugak.. *persoalannya : aku pulak buat apa kat tempat kejadian ni ek? sshhhhh...normal bagi orang pompuan ok..*


kalu alasan nya beli nasi tu untuk adiknya kat rumah.. atau apa apa je lah alasan yang boleh diterima otak sume..kiranya takpe lah kan? tapi macamana kalu kalu kaluuu...... ermm kalu tak poce?? hohohoho.. ni bukan fitnah ek.. just untuk nak tau je.. sifat ingin tau aku ni biasanya tinggi sikit daripada bukit besar sana.. tapi aku suka..ngeeee


kalu betul dia dia dan diaorang sume tak pose.. tanpa ada keuzuran.. kau jawab sendiri lah ek esok esok.. status si makcik menjual pulak aku tak tau lah macmana..


korang sume fikir lah ek... dalam setahun ada 12bulan.. tapi 1bulan je Allah suruh kita berpuasa.. lagi balance 11bulan tu Allah tak larang pun korang nak makan.. tak kan tu pun tak boleh kan? setan setan sume dah kena ikat.. tapi jangan pulak korang yang jadi setan nya... hohoho...




thanks for reading

2 comments:

orang bergosip